De eerste vijf dagen - Reisverslag uit Waischenfeld, Duitsland van Ton en Thea Ellenbroek - WaarBenJij.nu De eerste vijf dagen - Reisverslag uit Waischenfeld, Duitsland van Ton en Thea Ellenbroek - WaarBenJij.nu

De eerste vijf dagen

Door: Thea ( en Ton)

Blijf op de hoogte en volg Ton en Thea

26 April 2017 | Duitsland, Waischenfeld

Vrijdag 21 april een hele dag later dan Ton gepland had,Hè hè bepakt en bezakt vanuit Nijmegen naar Frasselt. Mooi wandelweer . Bij de Tornse molen na een uurtje lopen een luide gil, wij kijken, en ja hoor Siny .We hadden niet gedacht dat ze tot zover zou gaan om ons uit te wuiven :-) We hadden een goed pension (B&b) in Frasselt voor de prijs die we betaalden, want later zouden we ontdekken dat het in Duitsland vergeleken met Nederland aanzienlijk duurder is omdat er weinig overnachtingsmogelijkheden zijn (die vaak ook nog zijn volgeboekt), zodat je na veel gezoek en gevraag toch regelmatig moet uitwijken naar Hotels die rond de €95,00 zitten. Dat terwijl wij voor onze vrienden op de fiets toch een vriendelijker prijsje berekenen. Bett und bike is hier nog niet zo wijd verspreid als in Nederland .We volgen de Europaweg E8, zodat we vrijwel altijd door de bossen of over landweggetjes wandelen maar daardoor flinke omwegen maken. We hebben nu al meer dan 120 Kilometer gelopen met de rugzak en toch zit je op kwartiertje rijden van Nijmegen. Gek,het lijkt al veel verder.We zien het frisgroen van de beukenbladeren, de veel verschillende mossen, het felgele koolzaad, de weiden met grote aantallen paarden (kun je daarvan rondkomen?), de idyllische meertjes, dreigende wolkenhemels en felblauwe luchten met zon, merkwaardige lama's en vreemde eenden. We lopen hier ook door de aspergestreek, dus hebben we ons tot nog toe een keer te goed gedaan aan deze lekkernij.

In Xanten de Dom bezocht en 8 kaarsjes opgestoken om de Dom te sponsoren en één voor onze kinderen, kleinkinderen en aanhang.

Ton houdt de verkiezingen in Frankrijk in de gaten en ik ben begonnen in het boek van Abeltje van Annie M.G. Schmidt. Ik kende het nog niet maar ik geniet ervan.

We waren nog maar op de Duivelsberg toen ik al pijn kreeg aan mijn zwakke knie maar dat was gelukkig tijdelijk. Na 120 km lopen liep ik als een trein, maar toen begonnen de problemen met mijn goeie knie! Wat een pech. Vandaag dus maar een rustdagje genomen. Een geluk bij een ongeluk, want we zitten in de bruidssuite van het hotel. In de kamer die ze ons in eerste instantie hadden toegewezen was de verwarming namelijk kapot. Deze kamer heeft een hemelbed met spiegel en protserige meubels en een heerlijk tweepersoons bubbel bad.

Het is alweer dag 6 vandaag. Het rubbertje van mijn Levistok was gisteren in de putdeksel blijven haken en geheel in het riool verdwenen. Dus lastig wandelen met een stok. Boodschappen gedaan en deze blog gemaakt. Straks gaan we genieten van het Mittwochbuffet.

• 26 April 2017 - 18:27

Eke:

Hè goed bezig alle twee
    Hoop wel dat je knie even rust krijgt en dat ie er dan weer tegen kan .
    Ik duim voor jullie
    Goede tijd
    Liefs eke

• 26 April 2017 - 18:46

Tineke:

Die spiegel in het hemel bed :) Jullie hebben het wel voor elkaar. Hou de knie rustig en geniet van de natuur. Hier alles nog wit en koud.

• 26 April 2017 - 19:36

Ingrid:

Ondanks de inspanning lijkt me het ook wel heerlijk om zo de wijde wereld in te gaan en te genieten van het voorjaar. Weldra zal het wel warmer worden. Jullie gaan naar het zuiden.
    Hopelijk geen lichamelijke klachten meer.
    Veel plezier. Leuk deze blog.
    Ingrid

• 26 April 2017 - 22:41

Gonny Jansen:

Hallo ton en Thea, leuk al zo snel van jullie te horen! Pas goed op jezelf Thea! Je lichaam is kostbaar! Wat balen dat het zo moeilijk is met overnachten! Had gedacht dat het in Duitsland makkelijker zou zijn! Heel veel wandelplezier uit een zonnig Limburg!

• 28 April 2017 - 11:06

Wilma En Ton Van Seeters:

Alle begin is moeilijk zegt het spreekwoord. Maar jullie genieten van mooie natuur. Veel succes en groetjes van ons uit een te koud Nederland.

• 28 April 2017 - 16:40

Maria Korenromp:

Hallo Thea en Ton,

Leuk om jullie avonturen weer te lezen. Hopelijk komen er nog een paar graadjes bij. Dan is het nog lekkerder in de natuur .
    Wij zijn net met de kleinkinderen met het Kampertreintje op en neer naar Kampen geweest. Blijft een mooie stad. Gister weer een leuke Koningsdag gehad. Jullie weer veel wandelplezier en ik hoop dat de blessures weg blijven

Groetjes Maria

• 28 April 2017 - 20:22

Dct:

H tt
    Gr uit ZFr. Fris en zon hier. De wifi is dun hier maar we rusten hier lekker ff uit.
    We blijven jullie volgen!!
    Gr dct