De eerste week op de fiets - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Ton en Thea Ellenbroek - WaarBenJij.nu De eerste week op de fiets - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Ton en Thea Ellenbroek - WaarBenJij.nu

De eerste week op de fiets

Door: Thea & Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Thea

13 Mei 2017 | Duitsland, Boppard

De eerste week zit erop en we zitten in Oberwesel, 10 km onder Boppard. De eerste dagen hebben we geprobeerd fietsweggetjes te vinden zo dicht mogelijk tegen de wandelroute aan. Dat valt erg tegen, omdat je dan vaak hele steile hellingen en afdalingen treft. Nu volgen we de route langs de Rijn, dat is in elk geval vlak, en afwisselend. Daarnaast hebben kaarten met fietswegen. Je komt door heel veel mooie stadjes en dorpjes. Nadeel is dat er naast het fietspad een gewone weg en een spoorweg door het dal van de Rijn moeten, dus je komt elkaar vaak tegen.

Gisteren zijn we door een vulkanisch gebied gefietst bij Niederzissen. Daar is 13.000 jaar geleden een uitbarsting geweest op de plek waar nu de Laacher See is. Deze uitbarsting duurde 2 à 3 dagen en er werd twee keer zoveel materie uitgestoten als de 300 overige vulkanen bij elkaar. Het Brohldal werd daardoor op sommige plekken 60 m opgehoogd. Je vindt er nu nog heel veel verschillende gesteenten.

Afgelopen nacht waren we in Koblenz. Het hotel was vlakbij de altstadt zodat we veel dingen konden bekijken, zoals het Deutsches Eck waar de Moezel in de Rijn stroomt, het paleis van de keurvorst. Koblenz is een mooie stad, gesticht door de Romeinen, een aanrader voor wie er nog niet is geweest.

We hebben in een leuk pizzarestaurant Adaccio gezeten op het marktplein. Binnen was er een partij en buiten genoten de gasten mee van de gezelligheid en de mooie muziek. Alles liep door elkaar.

We zitten nu in Oberwezel. Ik heb een mooi kasteel boven op een berg bezocht en geen problemen met mijn knie! Op dit moment kijken we op een piepklein TV toestel naar het songfestival. Deze keer een eenvoudige kamer bij iemand thuis. We worden zo langzamerhand verwend door iedere dag schone witte lakens, mooie badkamers en heerlijke frühstück.

• 14 Mei 2017 - 08:36

Marijke:

Beste Ton en Thea,

Wat geweldig dat jullie al fietsend nu op weg zijn naar Rome! Ik hoop dat jullie vele mooie fietswegen zullen vinden die jullie naar Rome leiden. Het is leuk jullie te volgen met deze enthousiaste berichten.

een hele mooie tocht toegewenst en de wind in de rug, hartelijke groet van Marijke Bleeker